Marketing skills voor passie ondernemers. ✨
Online marketing werkt voor quasi elke onderneming. Anders zouden bedrijven als Google & Facebook niet zoveel waard zijn (hun waarde is quasi volledig bepaald door hun advertentie-inkomsten) en zou Coca Cola niet jaarlijks 4 miljard uitgeven aan advertenties.
Ben je een starter, dan kan je via online marketing aan je eerste leads, nieuwsbrief lezers én klanten geraken. Wij startten zelf in december 2023 met Pioneer Town en haalden vanaf januari 2024 zelf al meer dan 1000 nieuwsbrief lezers op 1 maand binnen. Het kan snel gaan. De data die we verzamelen voor en door online advertenties, leert je ook hoe de markt in elkaar zit en waar er kansen liggen. Zo kan je slimme beslissingen nemen over waar je je nieuwe business naartoe stuurt.
Heb je al een bewezen product, klanten (& misschien reviews) maar doe je nog niet (veel of goed) aan online marketing, dan is er enorm veel potentieel om serieus te gaan schalen.
Ben je een KMO die het al jaren met mond-aan-mond reclame doet of met een sales team werkt, ook dan is de kans groot dat een online marketing aanpak je huidige verkopen een serieuze boost gaat geven.
De enige voorwaarde is dat je maandelijks minstens €500-1000 voor je marketing advertentie kosten reserveert. Haal je dat budget niet, dan zal het lastig zijn om goede resultaten te halen. Elke advertentie wordt immers op basis van data geoptimaliseerd. Is je budget te laag, dan bereiken we niet veel potentiële klanten, hebben we weinig data en kunnen we dus ook weinig doen.
We maken bij de start van onze samenwerking gratis een volledige strategische analyse om het potentieel van je product/service in te schatten.
Soms zien we meteen gouden kansen (je zit bv in een sterke niche of hebt een unieke lokale business), soms weten we dat we aan resultaat geraken door op langere termijn consistent de juiste regels toe te passen.
Maar soms merken we uit onze data ook dat het moeilijk zal worden. Dat kan zijn omdat je in een extreem competitieve advertentiemarkt zit, je slechte marges hebt, een product met een lage prijs verkoopt of je advertentiebudget gewoon te laag is voor jouw markt. We zijn dan altijd eerlijk met je om aan beide kanten teleurstellingen te voorkomen. Soms kunnen we alsnog verder na het aanpassen van je aanbod of budget. Joepie! 😜✨
Marketing is de enige kost die er geen is. 😜 Goede marketing verdient zichzelf namelijk snel (enkele maanden tot 1 jaar) terug.
Zijn er voor jou geen opportuniteiten in online marketing (door bv een verzadigde markt, een te goedkoop product, slechte marges), dan zeggen we dat ook eerlijk zodat teleurstellingen vermeden kunnen worden. 😉
Dat hangt heel erg af van jouw case en het type product/service dat je verkoopt (eenmalige verkopen of subscriptions). Zit je in een onontgonnen niche, dan kan je soms al op 6-12 maanden je omzet verdubbelen. Is dit niet zo? Dan zal dit eerder een werk van jaren zijn.
Ben je een scale-up met een sterk product en klantbasis, dan kan het ook hard gaan, omdat de basis al goed zit. Met Creative Finance gaan we bijvoorbeeld van 1 naar 5 miljoen recurrente omzet op enkele jaren.
Vaak werken we meer op lange termijn. Je bent bijvoorbeeld een starter of zit in een competitieve markt. Het is dan vooral een kwestie van consistent de juiste regels toepassen en een goed product/service leveren. Dat is saai, maar wel de waarheid. De quote van Bill Gates is daarbij een favoriet.
"Most people overestimate what they can do in one year and underestimate what they can do in ten years."
En hij heeft gelijk. 2% groei per maand is 26% op jaarbasis. Hou je dat 5 jaar vol dan is je business 3 keer groter. Doe je dat 10 jaar, dan is je business al 10 keer groter. Doe je dat 25 jaar, dan zit je al aan een factor 300.
Er is een reden dat de meeste grote bedrijven lang bestaan. Groeien kost tijd. Want marketing draait uiteindelijk om het winnen van vertrouwen. En vertrouwen krijgen duurt lang. Coca-Cola verkocht 9 glazen van zijn drankje per dag (er waren nog geen flesjes) in het eerste jaar in 1886. Nu draaien ze 45 miljard omzet per jaar. In 1977 (het eerste volledige jaar) verkocht Apple voor $775.000. Nu is dat $383 miljard per jaar. Dat is 500.000 keer zo veel. McDonald's verkocht ten slotte voor $366,12 op zijn eerste dag in 1940 (hotdogs trouwens, hamburgers kwamen pas in 1946). Tegenwoordig verkopen ze voor $200.000 elke 4 minuten of $366,12 per 0,4 seconde. Dag en nacht.
Ons doelpubliek bestaat uit passie ondernemers! ✨ Of je nu een solopreneur bent of heel veel personeel hebt, het maakt niet. Zolang je het graag 'anders' aanpakt en veel belang hecht aan intrinsieke motivatie, dan zijn we waarschijnlijk een match!
We hebben bovendien ook één constante: we hechten veel waarde aan direct contact met de eigenaar van het bedrijf dat op zoek is naar een marketingpartner. Dit stelt ons in staat om snel te schakelen en direct in te spelen op marktdynamiek en de specifieke behoeften van het bedrijf, wat onze korte-keten aanpak versterkt.
Daarnaast geven we de voorkeur aan een persoonlijke, informele samenwerking. We houden ervan om een ontspannen & authentieke werkrelatie te hebben, waarin we werk uiteraard heel serieus nemen maar onszelf toch een pak minder. We zijn allemaal maar mensen (geen formele, gestresseerde robots) en gedragen ons ook het liefst zo. 😜
STAP 1. We starten altijd met een vrijblijvende & volledige strategische analyse (gratis!) op maat van jouw onderneming. We bekijken daarin waar de opportuniteiten liggen met je product of service. We gaan daarin alle takken van online marketing af: SEO, SEA, social media (ads), influencer & affiliate marketing, site/webshop, conversieoptimalisatie, community building, nieuwsbrief, verkoopbedrag optimalisatie & automations.
STAP 2. Ben je tevreden en wil je verder gaan? Dan doen we een (online) startmeeting waarin we samen de doelen van jouw marketing bepalen. We kunnen immers niet alles tegelijk aanpakken. We kijken bv naar 'Welke advertentiebudgetten zijn logisch? Welke technieken hebben jouw voorkeur? Zijn er nog elementen die ontbreken?'
In deze meeting kies je ook je abonnement: Starter, Pro of Enterprise => hoe duurder, hoe meer/sneller we de gekozen doelstellingen zullen kunnen implementeren.
STAP 3. En dan zijn we al vertrokken! We gaan nu van strategie tot implementatie en werken nauw samen met jou om kort op de bal te kunnen spelen. We doen dit vooral via onze app (tot wel 5x zo efficiënt als meetings!) maar maandelijks plannen we ook zeker 1 overleg in omdat menselijk contact op zichzelf toch ook heel belangrijk is. 😉
Data-gedreven én langetermijnfocus: Waar andere bureaus vaak kiezen tussen korte-termijnconversies of langetermijnbranding, combineren wij beide. Onze strategie zorgt voor directe resultaten én duurzame groei, waardoor we een optimale balans bieden voor ondernemers.
Flexibele communicatie en transparantie: In tegenstelling tot agencies die vaak op vaste momenten feedback geven, houden wij onze klanten via een app en regelmatige calls continu op de hoogte van de voortgang. Dit zorgt voor een proactieve optimalisatie van campagnes.
Totaalaanpak zonder 'hokjes-service': In plaats van ons te beperken tot één marketingdiscipline, zoals social media of e-mailmarketing, bieden wij een volledige oplossing. Verschillende marketingdisciplines versterken elkaar synergetisch dus het zou zonde zijn om dat niet toe te passen. We analyseren de volledige marketingmogelijkheden van de klant en werken aan een geïntegreerde aanpak voor optimale impact.
Unieke combinatie van technische en creatieve vaardigheden: Door onze expertise in automations, software én visuele creativiteit kunnen wij op elk gebied van marketing uitblinken, terwijl veel agencies slechts op één gebied gespecialiseerd zijn.
Meer over ons ->
We specialiseren ons in online marketing technieken waar data een belangrijke rol speelt en waar je met marketing automatisering veel winst kan halen. Dat gaat van SEO tot advertenties (Google & social) & conversieoptimalisatie op je site of webshop. Ook nieuwsbrieven en verkoopbedrag optimalisatie zijn heel belangrijke factoren.
Als het bij je product/service past passeren ook exotischere technieken zoals affiliate marketing & community building de revue.
Door onze brede kennis - die we zelf opbouwden door te ondernemen, lees meer over ons hier -, kunnen we optimaliseren waar dat het nuttigst is en je volledige online marketing onder handen nemen.
We beheren geen social media kanalen. Niet dat we het niet belangrijk vinden. Social media zijn immers cruciaal voor je social proof en voor nicheconcepten is het vaak zelfs de motor van hun verkoop. Maar data (BrightEdge Research) wijst uit dat gemiddeld slechts 5% van je site verkeer voortkomt uit social media (SEO en advertenties zijn veel belangrijker). En je site, dat is waar je gaat verkopen. We kiezen dus bewust voor technieken die meer rechtstreeks bijdragen aan jouw omzet.
Boek een gratis analyse ->
Klassieke performance marketing draait om het gebruik van online advertenties waarbij bedrijven alleen betalen voor meetbare resultaten zoals klikken, leads of verkopen, waardoor de marketinguitgaven direct gekoppeld zijn aan concrete prestaties.
Voordeel: Je betaalt enkel voor concrete resultaten zoals klikken, leads, of verkopen. Dit maakt het eenvoudig om de ROI van je marketingbudget te meten en te optimaliseren, waardoor je investeringen direct gekoppeld zijn aan tastbare resultaten.
Nadeel: Een nadeel is dat de aanpak vaak gericht is op directe conversies, waardoor langetermijnwaarde zoals merkbekendheid of klantloyaliteit minder aandacht krijgt. Hierdoor kan het lastig zijn om een sterk merkimago op te bouwen, eerdere succesresultaten vol te houden en klanten op de lange termijn te behouden.
De tegenhanger van klassieke performance marketing is branding- of awareness-gebaseerde marketing. In deze vorm van marketing ligt de focus niet op directe, meetbare acties zoals klikken of verkopen, maar op het opbouwen van merkbekendheid, vertrouwen, en lange termijnrelaties met het publiek. Het succes wordt vaak gemeten aan de hand van subjectievere maatstaven zoals naamsbekendheid of merkperceptie, en minder op directe conversies of ROI.
Voordeel: Deze aanpak helpt bij het opbouwen van merkbekendheid en vertrouwen. Dit kan leiden tot een sterkere emotionele connectie met de doelgroep, wat zorgt voor hogere klantloyaliteit en terugkerende klanten op de lange termijn.
Nadeel: Een nadeel is dat de resultaten vaak minder tastbaar en moeilijker meetbaar zijn. Het kan lang duren voordat de impact zichtbaar wordt in termen van conversies of verkoop, en het succes wordt vaak gemeten aan subjectieve criteria zoals naamsbekendheid, wat minder directe financiële voordelen oplevert.
=> Bij Pioneer Town combineren we het beste van twee werelden: data-gedreven optimalisatie voor directe, meetbare resultaten én een holistische langetermijnstrategie voor duurzame groei. Onze aanpak richt zich niet alleen op conversies en snelle winsten, maar ook op merkbekendheid en klantloyaliteit. Door deze twee te combineren, bieden we een flexibele, resultaatgerichte marketingstrategie die jouw bedrijf zowel op korte als lange termijn ondersteunt en laat groeien. Via onze app en regelmatige contactmomenten houden we je altijd op de hoogte van de voortgang en resultaten.
Deze aanpak zorgt voor een optimale balans tussen direct succes en duurzame impact! 😎
Boek een gratis analyse ->
Eten: pizza natuurlijk, DUUUUH. Wij eten al ongeveer 13 jaar elke vrijdag pizza en still going strong!!!!
Kleur: Pioneer Town blauw.
Bedankt voor de leuke vraag!
Kleine updates en nieuwe lessen zullen regelmatig toegevoegd worden. Wanneer we vaker dan halfjaarlijks updated moeten toevoegen, zullen we de cursus opnieuw in zijn geheel opnemen.
Certificaten zullen automatisch worden gegenereerd als je een cursus in zijn geheel volgt.
Je kan kennis niet retourneren, maar we betalen je graag terug als je dit binnen 24 uur na aankoop aanvraagt. E-mail: hello@pioneertown.be.
YouTube is een ongelooflijke bron en we hebben er samen duizenden uren aan besteed om ervan te leren. Maar slechts 10% daarvan was goed genoeg om een dagelijkse praktijk te worden die ons hielp ons bedrijf te laten groeien en zinvolle resultaten te creëren. Als je doorgaat marketing, ga je hoe dan ook betalen voor de informatie in deze cursus, maar het is aan jou of je ervoor betaalt met duizenden uren van je tijd, of een klein bedrag voor de cursus zodat wij het voor je kunnen condenseren. Wij hebben al alle fouten gemaakt, zodat jij dat niet hoeft te doen. 😉
Dit wordt binnenkort aangevuld. Lees ook meer hier.
Die komt er zeker en vast aan! Stay tuned! 👀
© 2024, Lightify BV ● Algemene Voorwaarden ● Privacy Beleid ● Cookie Settings