Janssen-Fritsen is een grote leverancier van professioneel sportmateriaal. Het type kwalitatieve materiaal dat generaties sporters overleeft. Je kent hen ongetwijfeld van de turnbanken en bok waar je op school op sportte, maar misschien ook van de turntoestellen op de Olympische Spelen. Als onderdeel van de ABEO-group, รฉรฉn van de grootste sportgroepen ter wereld, zou je hen kunnen beschouwen als multinational. Maar eigenlijk hebben ze een gezellig KMO karakter met de team manger als HR afdeling. En dat kan lastig zijn als je regelmatig op zoek moet naar personeel. Enter Pioneer Town.
Goede monteurs zijn niet eenvoudig om te vinden, maar goede hoofdmonteurs (teamleiders) al helemaal niet. Het doel van onze campagne was om technische talenten te vinden met een aanleg voor leiderschap.
In vacature campagnes draait het vaak om dat ene element dat mensen overtuigt. In het geval van Janssen-Fritsen en zeker een monteur is dat het mooie product waar je mee kan werken. En als je sportfan bent, dan is er haast geen betere job als monteur dan sporttoestellen monteren. We incorporeerden het Olympische gedachtegoed. Wat als je niet langer gewoon keukens moest monteren, maar de sporttoestellen kan installeren waar de kampioenen van morgen op gaan oefenen. Dit idee zetten we om in een campagne.
Omdat de technisch directeur van Janssen-Fritsen altijd op zoek is naar technische profielen, lieten we de campagne iets langer doorlopen (2 maanden). Het resultaat waren maar liefst 269 sollicitaties verspreid over heel Vlaanderen. Maar liefst 70000 profielen zagen de campagne passeren (gemiddeld 9 keer) wat ook in de toekomst de merkbekendheid van Janssen-Fritsen als werkgever in de kijker zet bij technische profielen.