Jabbla is een Belgisch technologisch succesverhaal van de eerste generatie. Als innovatieve spin-off van de UGent bouwen ze al 30 jaar aan oplossingen voor mensen die niet kunnen spreken (door geboorte of ziekte). Zo helpen ze duizenden mensen zonder stem, zichzelf uitdrukken. Jabbla is toonaangevend in binnen- en buitenland in wat ze doen maar heeft de structuur van een KMO en heeft daardoor soms last om zijn mooie missie aan potentiΓ«le kandidaten te laten zien.
Het doel van onze campagnes voor Jabbla is vooral de mooie boodschap van wat ze doen naar buiten brengen. Als je op zoek bent naar meerwaarde, is Jabbla een zeer mooie en zinvolle werkgever.
Bovendien hebben ze een zeer vlak team waarbinnen innovatieve producten van A tot Z in Gent ontwikkeld worden, tijd om die troeven uit te spelen!
De kern van onze campagne voor Jabbla is hun missie: mensen zonder stem een stem geven. We zetten dit om in content. Omdat er niet meteen fotomateriaal ter beschikking was, kozen we voor de grafische aanpak. Met AB testing testten we verschillende versies zodat we uiteindelijk de meest resonerende overhielden. Deze werd via performance marketing naar buiten gebracht.
Een software developer (met specifieke C++ ervaring) is een iets lastiger profiel. We zagen dit in de iets hogere ‘cost per result’ of kost per sollicitatie van β¬ 16 wat te verwachten valt bij dergelijke functie. Desondanks haalden we nog steeds 74 kandidaten binnen op een kleine 2 maanden. Door de zingeving die we mooi in de kijker zetten, had Jabbla bovendien een record in gemotiveerde kandidaten. Maar liefst 31% van de sollicitanten vulde onze second stage sollicitatie met extra info in.