Accountants (junior & senior) ✨

Case: Creative Finance, Scale-Up

Soms groei je zo snel, dat je niet kan volgen met het aanwerven van personeel. Da’s luxe, maar wel een probleem. Heb jij dezelfde frustratie als Creative Finance? Kan je niet snel genoeg groeien of niet alle opdrachten aannemen door personeelstekort? Je bent zeker niet alleen! Wij lossen allemaal voor je op dankzij onze high value recruitment marketing. Boek een call of lees de case hieronder. ✨
0 K

campagne impressies

0 K

bereikte profielen

0

sollicitaties in de app

€ 0

ads kost per sollicitatie

Benjamin Daemen
Benjamin Daemen
Creative Finance
Lees verder
Nathan & zijn team leveren uitstekend werk!
Benjamin Daemen
Benjamin Daemen
Creative Finance
Lees verder
Nathan & zijn team leveren uitstekend werk!

Over Creative Finance

Creative Finance is hΓ©t Belgische boekhoudkantoor voor de creatieve sector. Dat ze dat goed doen bewijzen hun meer dan 1000 klanten en het feit dat Founder Benjamin het zo druk heeft dat hij besloot een review van 1 zin te plaatsen. “Nathan & zijn team leveren uitstekend werk!” Tja, ongelijk heeft hij natuurlijk niet. ;-) Duizend klanten, dat is al leuk. Maar weet je wat nog leuker is (buiten pizza duh)? 10000 klanten, dat is het doel bij Creative Finance voor binnen 5-10 jaar. Maar daarvoor heb je boekhouders nodig, veel boekhouders. Jammer genoeg is boekhouder een top 10 knelpuntberoep en daarmee ongeveer even zeldzaam als een vrije parkeerplaats in Brussel. Quasi onvindbaar dus. Oeps! Tijd voor advanced recruitment marketing.

Het doel

Het doel van onze samenwerking met Creative Finance is om de komende jaren op een vlotte manier aan talent te raken, zodat de groei nooit moet wachten op voldoende handen om het werk te verrichten. Daarvoor zijn er tientallen top boekhouders nodig. Boekhouders bovendien die net iets minder stoffig zijn dan het stereotiep in je hoofd en even sprankelend van energie & spraakzaam zijn als de sympathieke cijferhelden die nu bij Creative Finance werken.

De aanpak

Creative Finance heeft slechts 1 functie: accountant. Maar die heb je in verschillende gradaties van trainee over junior en medior tot senior. We creΓ«erden dus verschillende campagnes op Instagram & Facebook. Als basis idee zetten we de medewerkers van creatieve finance in de kijker want het leuke team is ongetwijfeld de grootste asset. Boekhouden saai? Niet als je de afgelikte foto’s van het team van Creative Finance bekijkt. Creative finance houdt ook van het persoonlijke, down-to-earth & van humor. Ook dat verwerkten we dus in de campagnes. Targeting wordt ingesteld op basis van het huidige team & op basis van het automatische leerproces in onze app.

Het resultaat

Het resultaat na 1 jaar? Waanzinnig veel impressies (bijna 2 miljoen) en 7 aanwervingen waarmee het team bijna verdubbelde. Na 9 maanden zetten we de campagne zelfs even op pauze omdat er te veel kandidaten binnenkwamen (iedereen opleiden is ook nog een hele klus). Omdat de setup kost bij langdurige campagnes ook maar 1 keer voorkomt en het advertentiebudget per aanwerving vaak een stukje lager kan, is de kost per aanwerving met om en bij €2270 zeer beperkt. Een zeer leuke plus? Door alle extra merkbekendheid via de recruitment campagnes, heeft Creative Finance maandelijks 40% extra klantaanvragen. De recruitment? Die was en is de komende jaren, dus eigenlijk 100% gratis.